Een nieuwe maag 


Joke uit Hillegom had geen maag meer. Deze was vanwege kanker in 1997 verwijderd, samen met een stuk van de dikke darm en haar milt. Lees hieronder het bijzondere getuigenis van het wonder dat God voor haar deed.

Ik ging in de week van zes tot 11 juli voor het eerst mee met de Siloam. Samen met zes gemeenteleden uit mijn thuisgemeente had ik mij opgegeven voor de bootreis met Jaap Dieleman. Van te voren hoorde ik dat het bijzondere reizen waren.

Nu, ik kan getuigen dat het een bijzondere reis werd voor mij persoonlijk. Ik ben zeer ernstig ziek geweest. In 1997 raakte ik vanwege maagkanker mijn maag, mild en een gedeelte van de dikke darm kwijt. Hier viel best nog wel mee te leven, met dien verstande, dat eten altijd wel een probleem was. Altijd in kleine beetjes de hele dag door en ik kon niet alles eten. Melkproducten kon ik helemaal niet verdragen.

 Zelf had ik vaak gebeden en laten bidden voor genezing, zodat ik weer gewoon zou kunnen eten. Tot dusver gebeurde er echter nog niks, tot ik besefte dat er wat tussen God en mij in stond. Dit moest eerst opgeruimd worden. Dit heb ik gedaan, alle blokkades verwijderd en daarna uitgeschreeuwd naar God: God help mij! Daarna de bootreis.  



Op een avond is er voor mij gebeden, handen opgelegd, gezalfd met olie en hier werd ik genezen. Ik heb toen een nieuwe maag gekregen. Op dat moment wist ik dat nog niet, maar na het eten van een super grote loempia, diezelfde avond, kwam ik daar opeens achter. Dit had ik namelijk nog nooit gekund, dit was echt een wonder.

De volgende ochtend, at ik zomaar twee boterhammen en een cracker in één keer op zonder problemen. Bij het avondeten vla, ijs etc, alles ging er in zonder er ziek van te worden!! Hier bleef het niet bij, God beloofde ook mijn litteken op mijn buik weg te halen. Het litteken zit er nog maar mijn buik ziet er beter en dus ook mooier uit! Wat een bootreis!

De bootreis was een heerlijke ervaring, ik heb genoten van de goede verzorging, de goede Bijbelstudies, de prettige warme sfeer. Ook heb ik de Heilige Geest opnieuw mogen ontvangen. Wauw, wat een ervaring was dat en nog steeds hoor! Nu begrijp ik ook waarom er zoveel strijd was voordat ik mee kon. Ik had namelijk de reis in eerste instantie geannuleerd, maar gelukkig kon ik toch nog mee.

God is overwinnaar, Hij greep zelf in!
De rest van de reis werd ik beter bekend als het “loempiavrouwtje”, in elke studie kwam het weer naar voren en misschien kom ik ook wel in een boek (volgens Hermine). We hebben veel lol gehad en ik kijk nu al weer uit naar de volgende bootreis. Ik weet nu al wat ik volgend jaar ga doen met mijn vakantie: mee met de Siloam.

Ik wens jullie allen Gods zegen en genezing toe!
Joke de Jong uit Hillegom

PS. Joke is inmiddels naar de Heer gegaan

Wij verkondigen het evangelie om de wereld te bereiken.
Want we geloven dat elke zondaar een potentiële heilige is en elke heilige een potentiële leider om zondaars te transformeren in heiligen
Deel aub onze pagina!

Stichting De Heilbode
Boomkleverlaan 263
3893 JW Zeewolde
085 104 34 12
info@heilbode.nl
NL46INGB0005169971
ANBI

Follow Us